ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ



         Σκοποί   και στόχοι

Στόχος είναι να αυτενεργήσουν οι μαθητές , να συνεργαστούν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες με τη μικρότερη δυνατή παρέμβαση του εκπαιδευτικού .Οι φιλόλογοι επεξεργάζονται θέματα ύφους και περιεχομένου για να σχολιάσουν όχι μόνο τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής της καθεμιάς λογοτέχνιδας, αλλά και για να εισφέρουν με τα  συμπεράσματά τους στην τελική εργασία που θα προκύψει συνθετικά. Ανάλογα εργάζονται και οι κοινωνιολόγοι, οι οποίοι με στοχευμένη καθοδήγηση θα αναζητήσουν στις ανάλογες ιστοσελίδες το υλικό για την σύνθεση της εργασίας που τους προτάθηκε. Οι βιογράφοι θα δημιουργήσουν μικρά βιογραφικά σημειώματα, επιλέγοντας τα σημεία εκείνα από μια ευρύτερη βιογραφία , ώστε και περιεκτικά να είναι και λιτά. Εδώ οι μαθητές θα αναδείξουν αναλυτικές και συνθετικές ικανότητες μια και το είδος αυτό του κειμένου είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Τέλος, οι καλλιτέχνες, αφού περιηγηθούν στις ανάλογες ιστοσελίδες, καλούνται να αποτυπώσουν με χρώματα, σχέδια ,σχήματα την εντύπωση που τους δημιουργήθηκε για τις γυναίκες αυτές.

Πιο ειδικά: 


   Με τη διδακτική αυτή παρέμβαση επιδιώκεται η κατανόηση κι ενίσχυση της πολιτισμικής ταυτότητας των μαθητών.  Επίσης, επιδιώκεται η αισθητική απόλαυση και η δημιουργική συμμετοχή τους. Παράλληλα, αιτούμενο είναι η άσκηση στις δυνατότητες που προσφέρουν οι τεχνολογίες σχετικά με την αναζήτηση και δημιουργική αξιοποίηση της πληροφορίας.


Συγκεκριμένα:
  • Ως προς το γνωστικό στόχο οι μαθητές να είναι σε θέση να προσεγγίσουν το ιστορικό πλαίσιο της εποχής, να διαπιστώσουν το ρόλο των προσωπικών βιωμάτων, να επισημάνουν την αντίθεση παρελθόντος - παρόντος. Επιπλέον, καλούνται να εντοπίσουν δεδομένα, να καταγράψουν και να διατυπώσουν τη γνώμη τους, ενισχύοντας τη δημιουργική τους σκέψη και την κριτική τους ικανότητα, αντιλαμβανόμενοι παράλληλα τις διάφορες οπτικές στο ίδιο θέμα. 
  • Ως προς τις δεξιότητες να αναπτύξουν θετική στάση ως προς τον υπολογιστή που είναι ένα περιβάλλον εργασίας και εργαλείο  άντλησης πληροφοριών.Να είναι σε θέση να συνθέτουν κομμάτια της έρευνας τους και να την παρουσιάσουν συνολικά. 
  • Σε επίπεδο στάσεων επιδιώκεται να τοποθετείται κριτικά ο μαθητής και να μεταβάλλει στάση μετά από   σκέψη.


Ως μοντέλο διδασκαλίας έχει επιλεγεί η συνεργατική, ανακαλυπτική -διερευνητική μάθηση.Σε επίπεδο θεωριών μάθησης βασίζεται στις γνωστικές- κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις, που δίνουν έμφαση στη δημιουργία της γνώσης μέσα σε συγκεκριμένο πολιτισμικό πλαίσιο μέσω της αλληλεπίδρασης των ανθρώπων (με άλλα άτομα) και τις κοινές δραστηριότητες. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, μέσω της έρευνας και της συνεργασίας, υποστηρίζονται από τον εκπαιδευτικό όπου είναι αναγκαίο.


Επιδίωξή μας είναι να καλλιεργηθεί η μεταγνωστική ικανότητα, να έχει επίγνωση ο μαθητής του τρόπου πρόσληψης της γνώσης και να συντονίζει τη γνωστική του συμπεριφορά. Σημαντικό  σημείο της διδακτικής αυτής παρέμβασης είναι η διασφάλιση ενός συνεργατικού περιβάλλοντος, όπου θα προάγεται η διερεύνηση απόψεων και ερωτημάτων.


Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές:
H ιστοεξερεύνηση απευθύνεται σε μαθητές της Γ' Γυμνασίου,  της Α', Β' και Γ' Λυκείου στο  γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας, αλλά  έχει επεκτάσεις στα μαθήματα της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας Γ' Λυκείου. Η συγκεκριμένη ιστοεξερεύνηση είναι συμβατή  με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών -ΑΠΣ- αφού ο κεντρικός άξονάς της στηρίζεται στο γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας, με στρατηγικές που ενισχύουν τη συνεργασία, αλλά και τις διερευνητικές μεθόδους (δημιουργία υποθέσεων, αιτιολόγησης, σύγκρισης). Οι μαθητές ασκούνται στην παραγωγή λόγου, τη διαχείριση της πληροφορίας, την εξαγωγή συμπερασμάτων, αλλά και την πολυτροπική  έκφραση.


Διάρκεια 4  διδακτικές ώρες      


         
                                                                                                     
                                                                                                                   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου